Siirry sisältöön
  • fi
  • en
  • Kauppa.fi
  • Itä-Suomen yliopisto
  • Jyväskylän yliopisto
  • LUT-yliopisto
  • Oulun yliopisto
  • Tampereen yliopisto
  • Etusivu
  • Opintojaksot
  • Koulutuskalenteri
  • Tietoa opintokokonaisuudesta
  • Ajankohtaista
  • Etusivu
  • Opintojaksot
  • Koulutuskalenteri
  • Tietoa opintokokonaisuudesta
  • Ajankohtaista
  • fi
  • en
Kirjaudu palveluun
Siirry takaisin Kauppa.fi:lle
  • Kauppa.fi
  • Itä-Suomen yliopisto
  • Jyväskylän yliopisto
  • LUT-yliopisto
  • Oulun yliopisto
  • Tampereen yliopisto
  • Etusivu
  • Tapahtumat
  • Itä-Suomen yliopisto: Sales and Buyer Behaviour in Retailing (6 op)
  • Digitaalinen kauppa

Ladataan Tapahtumat

Itä-Suomen yliopisto: Sales and Buyer Behaviour in Retailing (6 op)

Aika: 1.10. klo 0:00 — 31.5. klo 23:59
Paikka: Verkko

 

Jakson sisältö

Opintojakso muodostuu viidestä moduulista, joista ensimmäinen tarkastelee myynnin ja markkinoinnin suhdetta keskittyen myynnin ja myynnin johtamisen rooliin ja kehitykseen, sekä niiden suhteeseen markkinointiin. Lisäksi tarkastellaan myynnin strategioita aina suunnittelusta ja tavoitteiden asetannasta strategioihin, taktiikoihin ja implementointiin. Opintojakson ostomoduulissa keskitytään ostokäyttäytymiseen ja strategioihin B2B- ja B2C kontekstissa. Lisäksi myynnin ympäristöä keskittyen erityisesti liiketoimintaympäristön ja johtamisen vaikutuksiin. Kurssin viimeisessä moduulissa perehdytään kansainvälisen myynnin ominaispiirteisiin kuten kulttuurisiin tekijöihin ja hinnoitteluun. Kurssi on englanninkielinen, mutta tentti ja harjoitustyö on mahdollista suorittaa englannin lisäksi myös suomeksi.

Jakson tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää tuotannon, myynnin ja markkinoinnin vaikutuksia kaupan alalla. Lisäksi hän oppii myynnin ja markkinoinnin strategioita sekä osaa määritellä tavoitteita, strategioita ja taktiikoita kaupanalalla. Opintojakso tarjoaa myös työkaluja kuluttaja- ja yritysasiakassuhteiden määrittämiseen ja arviointiin.

Jakson suoritustapa

  • Verkkokurssi, jonka sisältöön opiskelija tutustuu ja opiskelee itsenäisesti Moodle-sivun materiaalien pohjalta
  • Suoritustapana yksilöessee (palautuspäivä 15.5.2025)  ja Moodle-tentti (tenttipäivät 5.11.2024, 10.12.2024, 13.2.2025, 10.4.2025)

Opintojakson toteutusaika

1.10.2024-31.5.2025

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on päättynyt.

Lisätietoja: Kaupan liiton koulutusasiantuntija Moona Naakka, p. 045 651 8474, moona.naakka@kauppa.fi
Jaa:
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook

Kaupan liitto
Eteläranta 10
PL 340
00131 HELSINKI
p. 09 1728 5151
kauppa@kauppa.fi

Digitaalisen kaupan opintokokonaisuus on Kaupan liiton, Itä-Suomen yliopiston, LUT-yliopiston, Jyväskylän yliopiston, Oulun yliopiston ja Tampereen yliopiston tarjoama väylän kaupan alan osaamisen vahvistamiseen suomalaisessa koulutuskentässä. Kokonaan verkossa toteutettava opintokokonaisuus on tarkoitettu kauppatieteellisen koulutusalan ja soveltuvien alojen tutkinto-opiskelijoille yhteistyöyliopistoissa sekä osaamistaan täydentäville kaupan alan ammattilaisille.

  • Etusivu
  • Opintojaksot
  • Koulutuskalenteri
  • Tietoa opintokokonaisuudesta
  • Ajankohtaista
  • Kauppa Facebookissa
  • Kauppa Twitterissä
  • Instagram Kauppa on Instagram
  • Kauppa YouTubesssa
  • Kauppa LinkedInissä
  • Kauppa on RSS
  • Kauppa on Flickr