
Itä-Suomen yliopisto: Sales and Buyer Behaviour in Retailing (6 op)
Jakson sisältö
Opintojakso muodostuu viidestä moduulista, joista ensimmäinen tarkastelee myynnin ja markkinoinnin suhdetta keskittyen myynnin ja myynnin johtamisen rooliin ja kehitykseen, sekä niiden suhteeseen markkinointiin. Lisäksi tarkastellaan myynnin strategioita aina suunnittelusta ja tavoitteiden asetannasta strategioihin, taktiikoihin ja implementointiin. Opintojakson ostomoduulissa keskitytään ostokäyttäytymiseen ja strategioihin B2B- ja B2C kontekstissa. Lisäksi myynnin ympäristöä keskittyen erityisesti liiketoimintaympäristön ja johtamisen vaikutuksiin. Kurssin viimeisessä moduulissa perehdytään kansainvälisen myynnin ominaispiirteisiin kuten kulttuurisiin tekijöihin ja hinnoitteluun. Kurssi on englanninkielinen, mutta tentti ja harjoitustyö on mahdollista suorittaa englannin lisäksi myös suomeksi.
Jakson tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää tuotannon, myynnin ja markkinoinnin vaikutuksia kaupan alalla. Lisäksi hän oppii myynnin ja markkinoinnin strategioita sekä osaa määritellä tavoitteita, strategioita ja taktiikoita kaupanalalla. Opintojakso tarjoaa myös työkaluja kuluttaja- ja yritysasiakassuhteiden määrittämiseen ja arviointiin.
Jakson suoritustapa
- Verkkokurssi, jonka sisältöön opiskelija tutustuu ja opiskelee itsenäisesti Moodle-sivun materiaalien pohjalta
- Suoritustapana yksilöessee (palautuspäivä 15.5.2025) ja Moodle-tentti (tenttipäivät 5.11.2024, 10.12.2024, 13.2.2025, 10.4.2025)
Opintojakson toteutusaika
1.10.2024-31.5.2025
Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen on päättynyt.