Siirry sisältöön
  • fi
  • en
  • Kauppa.fi
  • Itä-Suomen yliopisto
  • Jyväskylän yliopisto
  • LUT-yliopisto
  • Oulun yliopisto
  • Tampereen yliopisto
  • Etusivu
  • Opintojaksot
  • Koulutuskalenteri
  • Tietoa opintokokonaisuudesta
  • Ajankohtaista
  • Etusivu
  • Opintojaksot
  • Koulutuskalenteri
  • Tietoa opintokokonaisuudesta
  • Ajankohtaista
  • fi
  • en
Kirjaudu palveluun
Siirry takaisin Kauppa.fi:lle
  • Kauppa.fi
  • Itä-Suomen yliopisto
  • Jyväskylän yliopisto
  • LUT-yliopisto
  • Oulun yliopisto
  • Tampereen yliopisto
  • Etusivu
  • Tapahtumat
  • Oulun yliopisto: Digital Platforms and Analytics (5 op)
  • Digitaalinen kauppa

Ladataan Tapahtumat

Oulun yliopisto: Digital Platforms and Analytics (5 op)

Aika: 13.3. klo 0:00 — 4.5. klo 23:59
Paikka: Verkko

 

Osaamistavoitteet

After completing this course, students can:

  • fraud detection: identify and apply concepts and tools related to digital analytics on online platforms in various digital contexts;
  • marketing optimization: gain an understanding of the current state of digital platform analytics and understand how businesses can leverage digital and social media channels;
  • personalization optimization: analyze customer engagement in digital environments, compare competitors and the industry, and evaluate and improve the performance of digital channels;
  • inventory management: learn how to analyze marketing and customer data to make meaningful decisions with responsibility and sustainability.

Asiasisältö

  • The course introduces data analytics tools in four categories (web and mobile applications; social media management; SEO: search engine optimization; CRM: customer relationship management) and artificial intelligence large language models (LLM) on digital platforms.
  • (Digital) commerce is central application field of analytics that focuses on analysing and reporting on customer engagement in digital environments, benchmarking competitors and the industry, and evaluating and improving the performance of digital channels with responsibility and sustainability concepts and practices.

Suoritustapa

  • online lectures and guest lectures
  • 4 individual certificates from analytics academies (analytics tools specialty)
  • independent reading of selected articles and other related material
  • teamwork (decision-making practice)

Opintojakson toteutusaika

13.3.-4.5.2025

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on päättynyt.

 

Lisätietoja: Kaupan liiton koulutusasiantuntija Moona Naakka, p. 045 651 8474, moona.naakka@kauppa.fi
Jaa:
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook

Kaupan liitto
Eteläranta 10
PL 340
00131 HELSINKI
p. 09 1728 5151
kauppa@kauppa.fi

Digitaalisen kaupan opintokokonaisuus on Kaupan liiton, Itä-Suomen yliopiston, LUT-yliopiston, Jyväskylän yliopiston, Oulun yliopiston ja Tampereen yliopiston tarjoama väylän kaupan alan osaamisen vahvistamiseen suomalaisessa koulutuskentässä. Kokonaan verkossa toteutettava opintokokonaisuus on tarkoitettu kauppatieteellisen koulutusalan ja soveltuvien alojen tutkinto-opiskelijoille yhteistyöyliopistoissa sekä osaamistaan täydentäville kaupan alan ammattilaisille.

  • Etusivu
  • Opintojaksot
  • Koulutuskalenteri
  • Tietoa opintokokonaisuudesta
  • Ajankohtaista
  • Kauppa Facebookissa
  • Kauppa Twitterissä
  • Instagram Kauppa on Instagram
  • Kauppa YouTubesssa
  • Kauppa LinkedInissä
  • Kauppa on RSS
  • Kauppa on Flickr