
Tampereen yliopisto: Digitaalinen kauppa käytännössä (6 op)
Jakson sisältö
Kurssilla tarkastellaan verkkokaupan rakennetta, muutostrendejä ja menestystekijöitä käytännön näkökulmasta. Kurssilla luennoitsijoina on useita yrityselämän vierailijoita digitaalisen kaupan alalta. Kurssilla esitellään verkkokaupan strategisia vaihtoehtoja, verkkokaupan myyntiä ja markkinointia sekä sen logistiikkaan, asiakaspalveluun ja eri maksutapoihin liittyviä ratkaisuja. Kurssilla käydään käytännön näkökulmasta läpi myös verkkokaupan teknologiaa.
Jakson tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on perehdyttää opiskelija käytännönläheisesti verkkokaupan liiketoimintamalleihin, muutostrendeihin ja menestystekijöihin. Opintojakson suoritettuaan opiskelija myös tunnistaa verkkokauppamyyntiin ja -markkinointiin liittyvät keskeiset strategiset vaihtoehdot ja mahdollisuudet. Lisäksihän osaa soveltaa verkkokauppa-analytiikan perusratkaisuja ja erilaisia tiedolla johtamisen malleja käytännön ryhmätyön kautta.
Suoritustapa
- Intensiivikurssi, joka vaatii läsnäoloa. Kurssi suoritetaan osallistumalla opetukseen livenä tai striimin välityksellä.
- Kurssin keskeinen suoritus on ryhmätyö, jossa ideoidaan verkkokauppa. Tampereen yliopiston opiskelijoiden tulee osallistua pääsääntöisesti läsnä kampuksella.
- Intensiivipäivät lähiopetuksena Tampereen yliopiston opiskelijoille ja livestriimin kautta muiden yliopistojen opiskelijoille: to 7.3., pe 8.3., to 14.3., pe 15.3. ja pe 19.4. (Shark Tank) kello 9-15.
- Lisäksi kurssiin sisältyy yksi etäopetuspäivä (livestream kaikille kurssilaisille) pe 22.3. klo 9-15.
- HUOM! Kurssin opetusta ei tallenneta. Ilmoittautuessasi kurssille sitoudut lähtökohtaisesti läsnäoloon lähiopetuspäivissä, jotka ovat keskeinen osa kurssin suorittamista. Lyhyet ja lukumäärältään pienet poissaolot sallitaan, mutta niistä tulee tehdä poissaoloa korvaavia tehtäviä, josta ohjeistetaan erikseen. Etäosallistumismahdollisuus on tarkoitettu muille kuin Tampereen yliopiston opiskelijoille. Myös etäosallistuminen vaatii aktiiivista läsnäoloa opetuksessa.
Opintojakson toteutusaika
7.3.-28.4.2024
Tutkinto-opiskelijoiden ilmoittautuminen
Ilmoittautumisaika 1.8.2023-22.2.2024
LUT-yliopisto: Ilmoittautuminen Sisussa opintojaksolle DK10A1600
Itä-Suomen yliopisto: Ilmoittautuminen Pepissä opintojaksolle 5217005
Oulun yliopisto: Ilmoittautuminen erillisellä lomakkeella, joka päivittyy 1.8.2023 mennessä Oulun yliopiston Ristiinopiskelu-verkkosivuston kohtaan Hakeminen Digitaalisen kaupan opintoihin
Tampereen yliopisto: Ilmoittautuminen Sisussa opintojaksolle KAT.KAU.006
Jyväskylän yliopisto: Ilmoittautuminen Sisussa opintojaksolle DGKA1006
Avoimen yliopiston ilmoittautuminen
Ilmoittautumisaika 1.8.23-25.2.2024
Ilmoittautuminen tapahtuu tämän linkin kautta.
Jakso löytyy lomakkeelta koodilla KAT.KAU.006 tai jakson nimellä ilmoittautumisen avauduttua.