Digitaalisen kaupan opintokokonaisuus on julkistettu
Mistä syyskuussa 2021 starttaavassa opintokokonaisuudessa on kysymys? Mitä se tarjoaa opiskelijoille, entä mikä on sen merkitys kaupan alan yrityksille ja alueille? Näihin kysymyksiin pureuduttiin Digitaalinen kauppa -opintokokonaisuuden julkistus- ja käynnistystilaisuudessa 15.6.2021.
Tilaisuudessa puheenvuoron käyttivät Kaupan liiton toimitusjohtaja Mari Kiviniemi ja koulutussuunnittelija Moona Naakka.
Tilaisuudessa kuultiin myös tietoiskut teemasisältöihin ja yliopistojen antiin:
- hankintatoimen ja toimittajasuhteiden johtamisesta kaupan alalla (Anni-Kaisa Kähkönen, professori, LUT-yliopisto),
- myynnistä ja kuluttajakäyttäytymisestä (Saara Julkunen, apulaisprofessori, Itä-Suomen yliopisto),
- brändikokemuksesta (Elina Närvänen, apulaisprofessori, Tampereen yliopisto)
- jakelukanavista ja kaupan ketjuliiketoiminnasta (Timo Pohjosenperä, tutkijatohtori, Oulun yliopisto),
- digitalisoituvasta kaupasta (Heikki Karjaluoto, professori, Jyväskylän yliopisto)
- digitaalisesta kaupasta käytännössä (Elina Närvänen, apulaisprofessori, Tampereen yliopisto).
Lisäksi Moona Naakka kertoi kaupan alan yritysten roolista digitaalisen kaupan harjoittelussa sekä esitteli Digitaalinenkauppa.fi-sivuston yhdessä Kaupan liiton viestintäasiantuntija Jaana Sivénin kanssa.
Täältä löydät julkistustilaisuudessa pidettyjen esitysten diat:
Digitaalisen kaupan opintokokonaisuus / julkistustilaisuus 15.6.2021Lue myös aiheesta julkaistu tiedote Kaupan liiton verkkosivuilta:
Mari Kiviniemen blogi:
Digitaalinen kauppa – täsmäisku osaamisvajeeseen >
Katso tallenne: